Obsługiwane przez usługę Blogger.

PORADNIK część III - Ankiety i najczęściej zadawane pytania

by - października 03, 2016

Zarabiara.pl
Darmowa wymiana lajkuj.pl




Wychodzę naprzeciw Waszym pytaniom dotyczącym wypełniania ankiet. 
Gdy podsyłam Wam linki często zadajecie mi pytania. Wiele z nich powtarza się. Postanowiłam więc zebrać te pytania w jeden wpis aby potem po prostu móc szybko i zwięźle tłumaczyć Wam wszystko. 
Mam nadzieję, że wszelkie wątpliwości zostaną rozwiane. Gdybym Waszym zdaniem zapomniała napisać o czymś ważnym - dajcie znać w komentarzu.

CZY WYPEŁNIANIE ANKIET TO PRACA?
Nie. Wypełniania ankiet nie należy traktować jako pracy. W wielu przypadkach wręcz zabronione jest wprowadzanie ludzi w błąd poprzez przekonywanie ich, że dany panel oferuje pracę. Wypełnianie ankiet (i testowanie) to zajęcie dorywcze. Można powiedzieć, że to zajęcie dodatkowe. Ja staram się w ogóle unikać określenia praca jeśli chodzi o internetowe źródła zarobków. Zajęcie dorywcze, źródło dodatkowego dochodu, zajęcie dodatkowe - to moim zdaniem dobre określenia. Słyszałam o przypadkach, w których z ankiet da się wyżyć. Ja sama czasami dzięki ankietom zdobywam od 1/3 do 1/2 miesięcznych zarobków. Zarobków, które są dość niskie, wiec cudów nie ma. Ale nie obiecywałam Wam nigdy milionów, prawda? Wypełnianie ankiet pozwala dorobić, odłożyć na drobne przyjemności, czasami na hobby. Ja mam więcej, bo jestem osobą polecającą (o czym napiszę poniżej). Wy też możecie. Wymaga to jednak nakładów czasu. Ja pozwalam sobie na to, bo póki co jedynie studiuję, mam sporo wolnego czasu, który i tak spędzam w sieci. A i tak zwany "międzyczas" czyli dojazdy, stanie w kolejkach itd. mają znaczenie.

ILE ANKIET BĘDĘ OTRZYMYWAĆ?
Tego nie wie nikt. Nikt nie wie, ponieważ ankiety wysyłane są do osób, które spełniają z góry założone kryteria. Raz tylko kobiety, raz tylko faceci, raz tylko osoby po 50. roku życia są grupą docelową. Bywa, że jest jedna ankieta co kilka dni. Bywa, że jest jedna na dwa miesiące - no niestety. Taka kolej rzeczy. Z tego właśnie powodu dobrze jest być członkiem wielu paneli aby zapewnić sobie w miarę sporo możliwości. Czasami ważna jest też kolejność zgłoszeń. Chodzi o to, że na przykład poszukiwane są kobiety w różnym wieku i gdy Ty wypełniasz ankietę pojawia się info, że już przekroczona została ilość respondentów z danej grupy. W innym panelu mogą być jeszcze miejsca - czasami ta sama ankieta przychodzi do Was z różnych paneli.

ILE WARTA JEST JEDNA ANKIETA?
Najłatwiej jest określić to w przeliczeniu na złotówki. Każdy panel ma inny system punktowy (chociaż są też podobne) i wymienianie konkretnie byłoby zbyt skomplikowane. Najniższe wynagrodzenie, z jakim się spotkałam to około 80 groszy za kilka minut (ankieta oprócz pytań kwalifikujących - wiek, płeć, wykształcenie itd - miała chyba 3 czy 4 krótkie pytania). Najbardziej wartościowe ankiety to nawet do 10 PLN. Ankiety połączanie z zadaniami mystery shopping dają nawet do 30 PLN.

ILE TRWA WYPEŁNIANIE ANKIETY?
Im więcej warta ankieta tym więcej czasu należy poświecić - to logiczne. ;)
Zazwyczaj w mailu z zaproszeniem panel określa orientacyjny czas, który potrzebny jest na wypełnienie ankiety. To od 5 do nawet 45 minut. Przy czym wszystko zależy też od Twojego zaangażowania. Jeśli jesteś skupiony, czytasz uważnie lub masz doświadczenie i znasz budowę danej ankiety to wszystko pójdzie sprawnie. Ja ankiety szacowane na 45 minut wypełniam z 15 - 20 minut.

CO TY MASZ Z TEGO, ŻE POLECASZ PANELE ANKIETOWE?
Za polecanie zdobywam punkty, pieniądze, nagrody, pozycję w rankingu. Co ważne - PUNKTY, KTÓRE JA DOSTAJĘ NIE SĄ ODEJMOWANE Z TWOJEGO KONTA. Ty dostajesz pełną ilość punktów za ankietę, moje "bonusy" idą z zupełnie innej puli. Także nie obawiaj się. Bądź tak dobry/a i skorzystaj z moich linków polecających.

KIEDY DOSTANĘ PIENIĄDZE?
Każdy panel ma określone zasady. Gdy uzbierasz określone przez panel minimum do wypłaty, zgłosisz wypłatę pozostaje czekać. Czas określony jest w regulaminie i wynosi zazwyczaj od 30 do 60 dno od daty zlecenia wypłaty. Są panele, które wypłacają w ostatni dzień tego terminu. Są takie, które robią to szybciej. Za każdym razem możesz sprawdzić w regulaminie ile będziesz czekać. W przypadku problemów skontaktuj się z panelem - obsługa zazwyczaj służy pomocą.

JAK MOGĘ WYPŁACIĆ ZAROBIONE PIENIĄDZE?
To również zależy od panelu. Najczęściej spotykane formy wypłacania wynagrodzenia to przelewy na PayPal lub konto bankowe. Można spotkać się również z tym, że panel wysyła wynagrodzenie w formie rzeczowej. Niektóre panele pozwalają wymieniać punkty/gotówkę na bony podarunkowe, zniżkowe, doładowania do telefonów. Można też przeznaczać punkty na cele charytatywne.

CZY MUSZĘ WYPEŁNIAĆ WSZYSTKIE ANKIETY?
Nie. Nie masz ochoty czy czasu? Nic się nie stanie. Za niewypełnienie ankiety nie grożą Ci żadne konsekwencje. No może jedynie mniejsze zarobki ale to jedynie Twój wybór.

ILE MAM CZASU NA WYPEŁNIENIE ANKIETY?
Niektóre ankiety mają "termin ważności", przy innych liczy się kolejność zgłoszeń i badania są otwarte, póki nie weźmie w nich udział oczekiwana liczba respondentów. Jak już pisałam w poście o początkach wypełniana ankiet teoretycznie im szybciej tym lepiej.

CZY PONOSZĘ JAKIEŚ KOSZTY?
Rejestracja jest darmowa, nagrody wysyłane są na koszt paneli. Za nic nie płacisz. Nieliczne panele potrącają 1-2% przy przelewie PayPal jednak najczęściej otrzymujesz całą kwotę wynagrodzenia.

KOMU PRZEKAZYWANE SĄ MOJE DANE I CZY WYNIKI BADAŃ SĄ WIĄZANE Z MOJĄ OSOBĄ?
Kolejny raz odsyłam do regulaminu. Zazwyczaj Twoje dane wykorzystywać może tylko panel a wyniki badań nie mogą być wiązane bezpośrednio z Twoją osobą. Oznacza to, że w wynikach nie wiadomo, że wypełniał Igrek Iksiński. Wiadomo, że to był mężczyzna w wieku 24 lat, mieszkający w mieście powyżej 100 tysięcy mieszkańców, z wykształceniem średnim. Wyniki nie zawierają nigdy konkretnych danych osobowych jak imię, nazwisko, adres zamieszkania itd.

You May Also Like

0 komentarze

Moderuję komentarze. Twoja wypowiedź pojawi się wkrótce.